6 Ağustos 2015 Perşembe

Yoğun Islak Brownie


Blog yazarlığı düşündüğümden daha da zormuş... Afilli yazılar yazmakta her zaman başarısız olmuşumdur. Ama bu kez bunu istiyorum :) Yok gerçekten. Çünkü bu işi, mutfakta olmayı, kendime özgü şeyler ortaya çıkarmayı çok seviyorum. Ve yazı yazamamam yüzünden yaptığım bu şeylerin sadece çevremdeki insanların midesinde duruyor olması beni tatmin etmiyor. Mutfakta tutkuyla yaptığım her şeyi en güzel şekilde, en güzel fotoğraflarla ve anlaşılır bir dilde herkesle paylaşmak istiyorum. Dikkat dağınıklığı olan bi insan olarak, hem düşünüp hem yazmakta zorlanıyorum. Bu yüzden kendime bi 'yaz kızım' tuttum :) Kız kardeşim, sarışın olan. Aslında o benim fotomodelim de aynı zamanda, hatta mutfakta da yardımcım. Neyse, geçelim onu! Blog yazarlığı konusuna gelince, zamanla bu işi daha iyi yapabileceğimi düşünüyorum. O zaman, hadi yapalım şu işi!


Bu esmer, aslında tarifini bulutağacı'dan aldığım 'Gateau Fondant Au Chocolate' diye şatafatlı bir ismi olan Fondan Kek. Ama ben bu tarifi yarım ölçü yapmak için yola çıkıp, sonunda ortaya böyle bir Brownie çıkardım. Gerçekten hayatımda yediğim en güzel kendinden ıslak yoğun çikolatalı kekti. Tatlı ve çikolatayla arası pek olmayan eşim bile bayıldı. Eşim demişken, an itibariyle 1 günlük asker :(  Onu çok sevdiğimi bir kez de buradan söylemek istiyorum -çünkü mesajdan artık sıkılmış olabilir :)-
Artık tarife geçelim mi?


Malzemeler:
  • 3 küçük yumurta
  • 150 gr damla çikolata
  • 100 gr tereyağı
  • 1 yemek kaşığı un
  • 4/5 su bardağı toz şeker
  • Bir tutam tuz
18 cm kelepçeli kalıp için uygun bir ölçü.
Çikolata ve tereyağını benmari usulü karıştırarak eritin. Şekeri de ekleyip karıştırıp ılımasını bekleyin.
Daha sonra yumurtaları teker teker ekleyip mikserle iyice çırpın. Un ve tuzu ekleyip mikserle pürüzsüz olana kadar çırpın.
Kelepçeli kalıbın tabanına yağlı kağıt serip kenarlarını yağlayın. Karışımı kalıba boşaltıp 200 C ısınmış fırında 15-17 dk pişirin. Fırından çıkardığınız keki ılıdıktan sonra kalıbından çıkarın. Dilerseniz soğuduktan sonra süt kreması ve vişne sosu ile servis edin.


Krema ve hafif ekşi tat veren vişne sos, kekin yoğun çikolata tadını hafifletecektir, tabii tercihe göre :)

Vişne Sos

Malzemeler:
  • 250 gr çekirdeği ayıklanmış vişne
  • 2 yemek kaşığı toz şeker
  • 2 tatlı kaşığı nişasta
Tüm malzemeyi sos tenceresine alıp kısık ateşte suyu koyulaşana ve vişneler pişene kadar karıştırarak pişirin. Soğuyunca dilediğiniz gibi servis edebilirsiniz.

Kolay gelsin :')

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder